9 Ekim 2013 Çarşamba

Ne Mutlu Türk'üm Diyene ...


20 yorum:

  1. harika Kürşat bey! tebrikler, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim Ecer ...

    YanıtlaSil
  3. ben arabım. bana ne mutlu değil mi?

    YanıtlaSil
  4. ''Ne mutlu Türk'üm diyene'' demekten gocunmayan herkes bu sözden mutlu olabilir.Belki Siz de ...
    Örneğin ; Aslında ben de bir Azeri'yim ... Ve bu sözü söylemekten gururluyum.
    Ama Suudi Arabistan'da yaşıyor ve o ülkede yaşamayı tercih edip , orada paramı kazanıp ailemi doyuruyor olsaydım da ''Ne mutlu Arab'ım diyene'' demekten gocunmazdım.

    YanıtlaSil
  5. Ceren'in odasına bunu çerçeveletip asacağım. Ve her sabah okula gitmeden 1 bardak sütüyle birlikte andımızıda içirip öyle okula yollayacağım...
    Burcu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında andımızı unutmuştum ben de , bu vesile ile tekrar ezberlemiş oldum. Her şeyde bir hayır vardır Burcu ...

      Sil
  6. sorun şurda bence, bunu bir gocunma veya gocunmama meselesi olarak görmekte. mesela benim için sizin azeri türk ya da başka bir şey olmanızın önemi yok. çizimleriniz güzel. takip etmek hoşuma gidiyor. insan kendi tercih etmediği, yaratılışıyla birlikte ona atfedilen bir şeyle ne gocunmalı ne de övünmeli bana kalırsa.

    ben arabım evet. dinim hayatımın önceliği olmasına rağmen soyumla övünmem. soyuyla, ırkıyla övünen, bunu bağıran insanlardan da hoşlanmam. düşünürüm yani, kim verdi ki sana o ırkı, o soyu? sen mi aldın da gocunacaksın ya da gocunmayacaksın. türk türktür, arap araptır, azeri de azeridir işte. konuşması bile anlamsız değil mi?

    YanıtlaSil
  7. Benim gurur duyduğum Türk'lük kavramı , ırksal bir kavramdan ziyade ''Yedi düvele meydan okumuş, kadınları erkekleri ,yaşlısı ve çocuklarıyla , tırnaklarıyla yokluk içinde bu toprakları savunmuş kahraman ecdadımızın bize bıraktığı o mükemmel ''miras isimdir.''
    Amerikada yaşayan ve Kızılderililer dışında aslında hiç birisi orjinal Amerikalı olmayan o insanlar ''Amerikalılıklarından gurur duyarken , Alman,Almanlığıyla gurur duyarken , İsrailli kendisiyle gurur duyarken ,neden ben içinde yoğrulduğum kültürümü görmezden geleyim ve hafife alayım? Bahsettiğim Türklük bu topraklardaki kültür hamurunun ismidir ... Kimseyi aşağı görmem ve kimseden kendimi üstün görmem. Herkes her istediği ile gurur duyabilmeli , o da yasak olmasın bir zahmet...

    YanıtlaSil
  8. az önce gönderdiğim yorum geldi mi emin olamadım?

    YanıtlaSil
  9. Sizden gelen ve yayınlamadığım yorumunuz olmadı.

    YanıtlaSil
  10. gitmemiş demek ki, bağlantıda bir sorun oldu sanırım.

    demiştim ki, asla içinde yoğrulduğumuz kültürü görmezden gelmemeliyiz ve kimse de bunu amaçlamıyor zaten. sizin de dediğiniz gibi amerikalı amerikalılığından gurur duyuyor, amerikanlığından değil. türkiyeli olmaktan gurur duyun elbette. ama kimseyi öyle olmadığı halde 'türküm' demeye zorlamayın.

    ben de 6 asırlık islam imparatorluğu olan ecdadımla gurur duyuyorum. o zaman herkes neyse oydu, onca şana rağmen kimse kimseye sen türksün illa da türküm diyeceksin demedi. zaten bunun en acıklı kanıtı da, osmanlıdan sonra türkiyede gitgide azalan gayrimüslimler ve diğer halklardı. o dönemlerde toplumun %40'ını oluşturuyorlardı, sonra bu %10'lara kadar düştü.

    andımız türkiyeliyim diye başlasa ve ne mutlu türkiyeli olana diye bitse bugün kaldırılmazdı.

    kürt, arap,laz, çerkez veya herhangi başka bir çocuk her sabah türküm demeye iteklenmemeli. unutmayın ki sizin ait olduklarınız sizin için ne kadar kıymetliyse, diğer insanların ait oldukları da onlar için o kadar kıymetli.

    dediğiniz gibi, herkes her istediği ile gurur duyabilsin, kimseye istemediği olmadığı bir şeyle gurur duyduğunu haykırması dayatılmasın. bu zaten yasak değil. bugünlerde yasaklar dayatmalar birbir yok oluyor. ben bu ülkenin 'gerçek' yasaklarına maruz kalmış bir genci olarak böyle görüyorum. çok zorluklar çektik hem de çok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında burada biz ne konuşsak birbirimizi ikna edemeyiz... Çünkü ; USA amcamız tam da istediği gibi, bizi birbirimizle ötekileştirmeyi ve ayrıştırmayı başarmış görünüyor. Ben çocukken de çerkezler vardı,araplar vardı,kürtler vardı,ermeniler,rumlar vardı, şimdi de varlar...Kötü muamele görselerdi hiç birisi kalmazdı,çünkü hepsinin çoğunluk oldukları ülkeleri de var...

      Bir de demişsiniz ki ; ''Gayrımüslimlerin oranı Osmanlı zamanında %40 civarındaydı , şimdi ise %10 larda'' .. Oran doğru olabilir fakat, bu onların yok olmasından değil de, biz müslümanların , gayrımüslimlere göre çok hızlı çoğalmasından ve doğurmasından kaynaklanmış olması olamazmı?

      Artı bir şey daha söylemeliyim ; Bizim yaşadığımız coğrafyayı bilirsiniz, Türkiyeden başka , farklı yapıda ,farklı mezhepte ve farklı dindeki azınlıkların birbirleri ile bu kadar rahat yaşadığı başka bir müslüman ülke gösterebilirmisiniz bana? Din birliği içerisindeki Müslümanlar bile birbirini kırıp geçiriyor yanıbaşımızda her gün. Mezhep uğruna, aşiret uğruna ,falan uğruna, filan uğruna...
      Ama bizdeki bu tek çatı altında ,Türk adı altında toplanmış bu ülke,kendi siyahi ve kızılderililerini sindirerek bir potada eritmiş olan Coni amca'nın işine hiç gelmedi bildiğiniz üzere! Müdahale etmeli , ''Tepsideki tek parça duran pastayı'' dilimlemeli ki , içinden parçaları tutup çıkarması kolay olsun.. Bu yüzden önce ''Türk'' ibaresinin ortadan kaldırılması,itibarsızlaştırılması gerekiyor... Sonra yavaş yavaş ... ..

      Ayrıca ırk konusuna diğer boyutundan bakarsak, hepimiz Homo Sapiens türünden gelme kan ve kemik birleşimi canlılarız sadece,bunu hepimiz biliyoruz ,sonradan kendimizi kültürlerimize göre isimlendirmişiz.

      Fakat herkesin kendi kültürünü,değerlerini sahiplenip gözü gibi koruduğu bir dünyada, sadece benim ''Türk'' olmamın, ya da kendimi öyle isimlendirmemin göze batar oluşu da bana çok ironik gelmiştir hep !

      Neyse ... Daha çizilecek şeyler var , ben acemisi olduğum yazma işiyle daha fazla meşgul olmıyayım.

      Sil
    2. ''Türk'' değil ''Türkiyeli'' olacakmış bilmem neymiş diye amma çok bilenler türedi, amma çok ahkâm kesenler peydahlandı ortaya...

      Ben kendimi fazla yormuyorum.
      Çünkü sevgili İlber Ortaylı en güzel yanıtı vermiş. Bu yanıtı gösteriyorum onlara.
      O YANITI (Tıklayın lütfen) buraya da kopyalamaktan gurur duyarım!
      İşte bu da size KAPAK olsun!

      Sil
  11. Muhteşem!
    Baktıkça coşkuyla doluyor insan.
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeugma ...

      Ecadadımızın oluk oluk kanından oluşan bu bayrağı sevmemek olmaz ...

      Sil
  12. loveaMeorleaveMe ; Yorum gelip gelmediğine dair sorduğunuz bir mesajınız geldi, üç tane de bozulan msj geldi okunamıyor onları da sildim ...

    Sanırım '' Yıllardır ısıtılıp ısıtılıp önümüze servis edilen '' bu konuları burada iki mesajla aramızda halletmeye kalkınca makina da biraz kastı...Sağlık olsun. Yorumuyla katkıda bulunanlara da teşekkür ederim.


    YanıtlaSil
  13. yok benim bağlantımda sorun var o kadar.

    demiştim ki est ben sizi ikna etmeye gelmedim. gayet medenice fikir alışverişinde bulunuyoruz. araya medeniyetsizce kaynak yapanları görmezden geliyorum. çünkü okurunuzun paylaştığı şeyde bir fikir ya da düşünce yok. hakaret ve küfür var ki zaten kendisi de aynı şeyi yapıyor. ama yapacak bir şey yok onlar da böyle.

    tek istediğim şunu unutmamanız, diyorsunuz ki benim 'türk' olmam göze batıyor, hayır batmıyor. başkasını da öyle yapmaya çalışmanız göze batıyor. siz yine ben türküm diyin, yine andımızı evlerinize asın. ama ben türk değilim. sizin için ne yapabilirim? nasıl davranmam gerekiyor? burda konu sizin türklüğünüz değil ki. konu herkese 'türküm' demenin dayatılması. ben de bu ülkenin vatandaşıyım. ama türk değilim. eğitim hakkımı kullanırken öyle olduğumu haykırmayı da istemiyorum. bu sizin türklüğünüzü elinizden alan bir şey değil.. kaldı ki eğitim hakkı derken şöyle bir durdum. ona bile yeni kavuştum.

    nasıl anlatsam daha ne desem bilemedim. yine de nezaketli cevaplarınız için teşekkürler, ben de nezaketimi bozmadığımı düşünüyorum. iyi çizmeler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LoveMeorLeaveMe ; Diğer okurların araya girmesini kaynak yapmak olarak algılamamalısınız , çünkü hepimizi fazlasıyla ilgilendiren bir konuda mutlaka karşı görüş beyan etmek isteyecek diğer okurlar olacaktır, bu gayet normal. Fakat diğer yorumcuya batırılan her bir söz, karşı tarafa da bir cevap hakkı daha doğuracağından bu böyle sürüp gider ve son bulmaz diye düşünüyorum.Bilginize.

      Ve de konuyu kapatmadan önce son yazdıklarınıza cevaben düşüncelerimi de ekleyerek bitireyim :

      Benim annem de başı örtülü bir insandır, kendimi bildim bileli namazını kaçırmamıştır, bu bir.. ikincisi Türkiye'de yaşayan bir Azeri'dir .. Üçüncüsü baba tarafından Şii'dir ve ibadetindeki ufak usul farklılıkları ona göredir ... Yani gördüğünüz üzere ; Hem mezhebi farklı , hem milliyeti farklı , hem de başı örtülü .. Fakat ; Çocukluğumdan beri Batı'da yaşamış olan annem bu üç etken yüzünden ne bir kimseden baskı gördü , ne hor görüldü , ne canı sıkıldı, ne de engellendi, ne de kendini gizledi...Öğretmen olan babam O'nu her yere yanında taşıdı , kimse de farklı bakmadı. Bu ülkede 60 yaşına kadar huzur içinde diğerleriyle birlikte yaşadı ! Halen de yaşamakta ... Ama şimdilerde tedirgin(!)

      Türk'üm demekten rahatsız olup ta , ''fakat aslında ben çerkezim , ben arabım , ben lazım , ben gürcüyüm'' demek te itiraz edilen konunun aslında birebir tekrarını yapıp, kendi milliyetini öne çıkarmaya çalışmaktır bence ,bu durum da komik bir tezattır aslında :) Buna bir şey demiyorum , herkesin milliyeti kendine güzel .

      Gerçek şu ki ; O zamanın koşullarında milleti bir çatı altında toplamak için kurucu milletin adı altında verilen ''Türk'' ismi bir dayatma isim değildir.. Kökü Orta Asya'ya uzanan 16 devlet kurmuş bir milletin son halkasının olması gereken olağan ismidir. O zamandan beri hiç bir Ermeni ''Ne mutlu Türk'üm diyene'' dedi diye Türkleşmedi , hiç bir Arap dahi öyle ve Laz ve Çerkez vs.. Herkes olduğu gibi duruyor .. Rahatsız olunan şey bence o sihirli dört harfin yan yana gelmesi ... Yani evin çatısının yerinde durması.

      Önemli olan, kapı komşumuz her ne milliyettense zor durumunda koşup el uzatmaktır , güleryüz göstermektir , anlayışlı olabilmektir... Yoksa kutuplaşmak ,ayrışmak , kin gütmek , diş bilemek , hakim gücün oyuna gelmek değil ...

      Sil
  14. kahrolsun ırkçılık.. Biz her gün çocuklarımızın okula gidip ne mutlu kürdüm demesinden de rahatsız olmayanlar hariç.. hepiniz birer ırkçısınız..allah hesabınızı bu dünyada mevcut hastalığınızı azdırarar versin inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beddua kötüdür , döner edeni bulur...
      Ben ise sana sağlık ve güzellikler dilerim...

      Bir de ''allah'' değil, ''Allah'' olarak yazılır.


      Sil