29 Aralık 2011 Perşembe

Hayvanseverlik üzerine...

Aslında bu karikatürümü çizeli epey bir zaman oldu,fakat geçen hafta zıpkın dalışına gittiğimde ansızın burun buruna geldiğim bir akdeniz foku bu karikatürü tekrar hatırlattı bana.
O güzel hayvana nasıl kıyarlar,binlercesine,hele ki yavrulara!Hem de doymak için,yemek için değil ; Boş insanların boşluklarını örtmek için kullanılacaklar!
O kadar güzel gözleri vardı ki,sanırsınız Türkan Şoray'ın gözlerini alıp photoshop'ta o foka eklemişsiniz...
(bu arada benim de hem zıpkınla avlanıp,hem böyle şeyler yazmam da ayrı bir karikatür konusu)

8 yorum:

  1. Sen de bırak kardeşim zıpkını o zaman.Al bir fotoğraf makinesi,vuracağına fotoğraflarını çek.Sergi yaparsın fotoğraf karikatür karışık :)

    YanıtlaSil
  2. :) Ah Engin,senin dediğini de yapıyorum balıkların fotolarını da çekiyorum ama ;
    Vurduktan sonra...
    Umarım bir gün içimdeki durdurulamayan ''av dürtüsü'' ortadan kalkar da daha insani boyuttan bakabilirim.

    YanıtlaSil
  3. Tezatmış gibi geliyor ama avcı milleti çevreci olur aslında.Ava gittiğimizde kendi çöplerimizi bırakmadığımız gibi,başkalarının çöplerini de toplarız.Bagaj dolusu çöple geri döneriz şehre.

    YanıtlaSil
  4. Aynen dediğin gibi Engin,sen de avcısın benim gibi ve tamamen dediklerin doğru.
    Ava-Kampa gittiğimde milletin çöpünü toplamaktan kendi işlerimi aksatıyorum.
    Tamam belki yüzlerce av yapmışımdır belki de daha fazla ama,inan belki de bugüne dek binlerce çeşitli hayvan kurtarmışımdır ölmekten.Ters dönmüş hamamböceğini bile kıyamam kaldırır düzeltirim.Babamın fare kapanlarındaki bütün fareleri serbest bırakmışımdır mesela.Suyu çekilmiş akarsu vs. yerlerde bir avuç suda kalmış yüzlece balık,kurbağa kurtarmışlığım vardır.Kuyuya düşmüş yılanı kurtarmışlığım bile var...daha yüzlerce...
    Bu yüzden beni burada okuyanların hayvan katili olarak görmesini istemem.
    Av bu, çok farklı bir duygu.Koruyucu,bilinçli,yeterli ve sadece zamanında yaptıktan sonra doğaya çok zararlı olduğunu düşünmüyorum.
    Eskiden hava-kara tüm avları yapardım,hepsini bıraktım.şimdi sadece zıpkın.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel ve manidar bir karikatür..
    Ellerine sağlık...
    Mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürederim Zeugma,beğendiğine sevindim.
    Sana da mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  7. Destekçi,boynundaki kürk kadar samimi... :)
    bu tür destekçilerden çok var maalesef.

    YanıtlaSil